mandag 7. mars 2011

en liten update:)

Jo vi har fortsatt både kamera og internett, men vi er jaggu blitt så trege med bloggingen.. Som dere ser er det en stund siden sist....

MEN MEN!!Var litt usikker på hva jeg skulle legge inn her denne gangen, for liksom å bare komme i gang,-- så jeg endte opp med å knipse møblene i heimen..
Og for dere interiørdamer kan det jo kanskje være noe å titte på:)
Nattbordet stammer fra svigerfars gård.. Har ikke tenkt å male dette hvit eller i noen annen farge.. syns det er veldig fint som det er:) Står på guttungens soverom.
Nedenfor:Denne gamle senga var grønn da jeg kjøpte den på loppemarked hjemme i Meløy for fire/fem år siden. Den ble som mye annet malt hvit, og plassert på minstemanns rom da han var i ferd med å vokse ut av babysenga.. Denne brukte han helt fram til han var ca 5 år gammel. Koselig lita seng.. Døra som du ser bak i bildet stammer fra Gjersvik og skal en vakker dag bli til et BORD!
"Korga" på golvet stammer fra svigerfars gård..
Nedenfor: Denne kista stammer også fra svigerfars gård.. Den er stor og romslig og rommer for tiden dyner og puter som man ikke bruker hver dag.. I tillegg fungerer den som rekkverk ved trappen på loftet..
Nattbordet(som vi har to av) tilhørte tidligere en venninne av min mamma.. Mamma hadde planer om å male dem, men jeg rakk å knabbe de fra henne før hun kom så langt.. Så nå står de hvitmalt på mitt og gubbens soverom.. flotte utskjæringer på høyre siden av skapet..


Sittebenken kommer også fra svigerfars gård... Den var en gang rød.. og før der var den blå.. og brun..og gul osv...

UNDER:Ungene har et liten "rotpult" i stua.. Her kan de sitte å tegne, perle, bygge, skrive osv så mye de bare vil. Pulten kommer fra arbeidsplassen min--kjøpt og betalt altså:) Den var brun ved ankomst Vikveien, men ble fort hvit:)

Bildet nedenfor viser enda et nattbord.. Dette var brunt---stygg brun.. men har også blitt hvitt og fungerer som avlastningsbord i stuen:)
Nedenfor: MASTERPIECE! Elsker denne skjenken! også fra svigerfars gård. Den var malt før jeg fikk den, og er bærre lækker! Speilet som henger til høyre har jeg fått fra storesøster:) Og speilet har tatt veien fra ett eller annet hus, og inn i et søskensbarns garasje, og deretter i hendene på min søster--og så i min stue!UNDER: Ikke et gammelt møbel akkurat.. men i hvertfall ei trivelig bikkje som jeg er veldig glad i:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du har det koselig Ellen!
Og ikke lyver du heller, når du sier at du klarte å knabbe nattbordet fra mamman din!! :(

Savner folka i Vikveien, og også Kiri!!!!
Klem fra ho mamma heime i Glomfjord <3

Anonym sa...

Heia :)
Du har da skikkeli koseli i heimen :)
Tusn takk før at du tok imot oss mett på natta å fiksa oss sæng å ei koseli skravell stund, va kjæmpe koseli :)

Koz koz ifrå ho Stine Mari :)

Fjordheim sa...

Koselig med en interiørinnlegg fra deg. Du har jo mange nydelige gamle møbler.
Og den sjenken tok jo helt kaka da. Kjempeflott. Like også veldig godt den salgbenken. Men jeg skulle nok klart å finne plass til alle disse fine møblene jeg da. Heldig du som har arvet så mye fint. Syns det er ekstra koselig når en kjenner litt til historien til dei tingene en har.
Ønsker deg en herlig vårmåned :)

Mrs. Bubble sa...

Så koselig du har skapt det for Kiri og alle tre guttan dine!
Elska blandinga av gammelt og nytt... man skal ikke glemme historia, og så e det så arti og vite hvor tingene stammer fra :o)

Ha ei riktig god helg tel dæ og dine!

Klem fra Mia, Kent og Arnhild

Fjordheim sa...

Fikk lyst til å sende deg en liten hilsen.
Savner både deg og din mor på bloggen.
Håper det er bra med dere begge.
Ønsker deg Guds velsignelse :)